torsdag 17 juni 2010

Åka tåg

Satt 3 timmar på ett tåg igår (Stockholm till Karlstad)... det var faktiskt ganska segt! Den enda riktiga underhållningen var ju att studera människorna runtomkring. Finns så ju så väldigt många intressanta människor där ute! T.ex. så satt det två killar bredvid mig på tåget. Dom skulle ut på cykelsemester, satt och planerade hur dom skulle åka och vart dom skulle stanna. Det som var intressant där var att de knappt verkade vara gamla nog att knyta sina egna skosnören! Detta är nog snarare ett ålderstecken hos mig, de var nämligen 17 år gamla... men i mina ögon var dom ungefär 10-11. En annan rolig detalj var att de pratade om saker som om att de visste något om ämnet. Jag ville rätta dom, men det kunde ha förstört stämningen där - så jag satt istället och log för mig själv. Ungdomligt övermod är vackert. Man tror att man vet allt, kan allt och har varit med om allt, trots att man aldrig varit utomlands på egen hand - tåget till Göteborg är ett äventyr. De skulle aldrig erkänna det, men den bästa dagen på deras semester kommer nog att vara den dagen de kommer hem till mamma igen - och får lite riktig mat och nytvättade kläder. Att slippa tänka är underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar