tisdag 1 juni 2010

Djupa andetag, slappna av.

Ok, så jag är i princip klar med skolan för den här terminen nu. Dags att börja slappna av, njuta av lite ledighet innan sommarjobbandet sätter igång. Lättare sagt än gjort! Det verkar som om att kroppen inte längre kan sova längre än till ungefär kl.8... vilket inte känns som särskilt mycket semester. Igår gick jag och la mig kl.01, i ett försök att sova lite längre idag. Gick väl lite sådär kan man säga. Kl.07:50 vaknade jag, och kunde inte somna om. Påminner mig om ett textstycke av C. Vreeswijk:

"Kan du inte sova?
Har du sömnbesvär?
Sömnen är en gåva,
Som sig själv förtär."

Hoppas på att jag kommer sova ordentligt imorgon istället! Men har inte allt för höga förhoppningar där. Fortfarande en massa tankar som snurrar i skallen, då jag ska försvara min uppsats på torsdag. Efter det kanske lugnet kan infinna sig igen? För att inte kunna sova ordentligt är en riktig pina. Man blir stressad av att inte sova, och kan inte sova för att man är stressad. Ond cirkel som bör brytas!

Men i lite positivare tankar så ska jag alldeles strax bege mig in till stan för att ta en öl med en kompis, snacka skit och titta på folk. Kommer förhoppningsvis ge upphov till en bra idé för morgondagens inlägg här - lite idétorka just nu. Bättring är dock på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar