måndag 7 juni 2010

När blir man gammal?

Ålder. Gammal eller ung. Vuxen eller barn. Man kan tro att de ska hänga ihop, på ett sätt som de faktiskt inte gör. Allt där är relativt. Om man formulerar det på rätt sätt (eller kanske fel sätt) kan jag känna mig gammal. Ett exempel: jag har en kompis som är ett par år yngre, och när hon och jag insåg att jag fick börja gå på krogen samma år som hon fick köra moped så började jag känna mig gammal. Fast allt som oftast så känner jag mig varken gammal, eller kanske inte ens särskilt vuxen.

Idag blir det en kortis, för nu ska jag fortsätta njuta av vädret, ta en öl och antagligen en pizza också. Imorgon ska jag fortsätta filosoferandet över ålder och när man är gammal. Men tänkte få er att börja tänka - så får vi se om jag kan pricka in de tankarna imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar