fredag 14 maj 2010

Dom saknar glöd!

Har tittat lite, relativt ointresserat ska medges, på hockey VM (som jag tidigare sagt så är det ganska dålig hockey). Just nu när detta skrivs så spelar Kanada mot Norge. Eller, Kanada spelar hockey och Norge befinner sig också samma plan... Det blev just 12-1 till Kanada. Norge har, så klart, gett upp (och de gjorde nog det för ett par mål sen). Något som slog mig då var att expertkommentatorerna under detta VM är lite som Norge. Saknar glöd. Verkar ha gett upp. Man lyssnar helt enkelt inte riktigt på dem längre. Bättre var det under OS. Duon Härenstam & Wikegård var betydligt bättre. De såg till att underhålla om matchen själv inte lyckades med det. Dessutom så häver Wikegård ur sig så många "instant classics". Den som minns starkast var "dom åker runt och fyller år". Vilket inte sades under detta OS, utan en tidigare match när Sverige i princip la sig för att få lättare motstånd i nästa match (jag minns inte när detta var).

För att inte låta sport ta över ännu ett inlägg här så hade jag även tänkt ge ett stort tack till min handledare. En riktig vardagshjälte som gör det där lilla extra. Fler sådana vill vi se på universitetsnivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar