torsdag 27 maj 2010

Lite positivt

Jaha, har varit mycket klagande från min del på sistone - så är väl kanske dags att vara lite uppåt. Solen skiner, om ungefär 2 veckor har jag en universitetsexamen och den 20e juni ska jag hälsa på brorsan i Frankrike. Mycket positiva saker! Vi tar väl helt enkelt en sak i taget då.

Solsken. Värme. Glädje. Sambandet finns där. Allt blir lättare när det är bra väder. Det är nästan lite roligt att vakna och gå upp på morgonen! Man ser fram emot att göra saker, även om det bara är enkla saker som att ta en promenad för att rensa skallen mitt i allt plugg. På tal om det så har all nervositet släppt. Jag är helt säker på att min uppsats är tillräckligt bra (lämnade in den för opponering i måndags), och känns som om att jag har en rätt bra opponering på gång. Jag tror faktiskt nästan att jag inte hade känt såhär om vädret hade varit sämre. Det kanske inte gäller för alla, men jag blir i alla fall väldigt påverkad av det.

Så, nästa punkt - ta examen. Det känns helt sjukt. Att faktiskt ta examen har alltid känts väldigt avlägset, och något som kommer att "hända sen". För er som har tagit studenten så vet ni hur det känns när det avlägsna målet är väldigt nära. Så känns det för mig, igen... Fast känns nästan bättre den här gången. Nu har jag ett klart mål, något att fortsätta sikta mot. Efter studenten kändes det nästan bara tomt och konstigt - eftersom jag då inte hade en aning om vad jag skulle ta och göra då. Så sammanfattningsvis kan jag väl säga att just nu känns det som studenten 2.0.

Slutligen då, åka till Frankrike och hälsa på brorsan. Alltid trevligt! Passet är fixat, jag är ledig från jobbet då - och även om det bara blir en 3-dagare så är det i stort sett det enda jag har planerat för den här sommaren. Det gör ju att man ser fram emot det ännu mer. Fast mest är det väl så att det är sista gången jag kommer träffa brorsan (om han inte kommer hem nåt innan han flyttar tillbaka till NZ) på typ ett par år - så man får passa på att göra det mesta av det!

Skönt med mål, som är uppnåeliga och inte allt för framtida, att se fram emot! Imorgon tänkte jag nog släppa fram skeptikern, cynikern och misantropen i mig - men idag är det positivt. Så njut av solen, värmen och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar