torsdag 13 maj 2010

Stress...

Stress är ett märkligt fenomen. Det hjälper oss att fokusera och prestera bättre, men inte om det blir för mycket stress. Måste ha varit en svensk som uppfann stress. Varför annars skulle faktiskt lagom vara bäst? Hur som helst så har jag nu 11 dagar kvar tills uppsatsen ska lämnas in. Det finns ingenting lagom över min nuvarande stress. Istället får jag göra mitt bästa för att hantera den, då den trots allt är över en begränsad tidsperiod. Ser verkligen fram emot att vara klar med den här terminen och ha tagit min examen. Då blir det att fira (och framförallt kanske att sova gott)! Men fram tills dess kommer jag fortsätta att blanda ihop veckodagar, glömma bort tid och att tappa ord.

Det är en himla tur att man har goda vänner som stöd och peppning. Ett par av dem är också rejält duktiga på att få en att tänka på annat när kortslutningen i skallen inte är långt borta. Cred till er!

Ska väl ta upp något lite mer underhållande också. Jag menar, det är ju faktiskt torsdag... Vad sägs om en topp 5 lista? Ok, då kör vi. Denna veckas topp 5 låtar (det finns så många bra, så min topp 5 varierar från vecka till vecka):

1. Rammstein - Heirate Mich
2. Rise Against - Collapse (Post-America)
3. NOFX - Blasphemy (The Victimless Crime)
4. Placebo - Post Blue
5. Kings of Leon - Closer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar