fredag 21 maj 2010

Nu när vi ändå är igång med politik.

Bland alla politiker i Sverige så finns det framför allt en som verkligen sticker ut. Tomas Bodström. Tyvärr (för honom) är det inte på ett positivt sätt. Förutom att vara politiker så är han nämligen även författare, advokat och nu ska han även ställa upp i nystarten av Fångarna På Fortet. Mitt under en valkampanj. För min del känns det lite märkligt redan innan att han hinner göra sitt jobb som politiker på hög nivå, skriva böcker och driva sin advokatfirma. Att han nu även då alltså ställer upp i ett lekprogram i TV känns lite märkligt. I mina ögon är politiker ett heltidsjobb, åtminstone på den nivå som Bodström befinner sig. Sköter han verkligen alla sina jobb så bra som han borde? Det kan jag inte ge svar på, men det känns ju som om att tre/fyra heltidsjobb är lite för mycket för en person. Sköter han inte alla sina jobb så ska han helt enkelt inte heller ha betalt för dom. Detta gäller naturligtvis inte enbart Bodström, utan det finns ju en hel del "höjdare" som sitter i flertalet styrelser och tar ut höga löner från dem alla. Man kan ju inte låta bli att fundera på hur väl de sköter sina jobb.

Jag kan gå med på att vissa yrken går att kombinera med andra, som exempelvis författare. På sin fritid kan man skriva (jag gör ju det just nu t.ex.) och ändå sköta sina andra åtaganden. När det däremot börjar handla om flera heltidstjänster där det handlar om att styra företag och/eller sitta i riksdagen känns det hela lite mer tveksamt.

Något som däremot inte är tveksamt är denna veckas topp 5 låtar, här kör vi:

1. Metallica - Creeping Death
2. Pain - I'm Going In
3. The Hives - Won't Be Long
4. Danko Jones - Home To Hell
5. NOFX - She's Nubs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar