måndag 10 maj 2010

Skönt att vissa saker i alla fall går som de ska!

Ok, så här ligger det till. Att tiden går fort när man har roligt är något som många av oss (om inte de flesta) upplevt. Tyvärr är det inte bara då som man kan få den känslan. När mycket ska hinnas med så blir det precis likadant. 15 dagar kvar att arbeta på C-uppsatsen (nåja, 14... den ska lämnas in om 15). Känns dock som att tidsplanen håller hyggligt än så länge. Men man vet aldrig!

För övrigt så vaknar språkpolisen och vetenskapsälskaren i mig när folk använder det uttrycket jag precis använde... Att tiden skulle variera beroende på vad man gör är en absurd tanke. Dags för en ändring i språkbruket kanske? Vad sägs om: "det känns som om att tiden går fortare när man har roligt"? Gäller ju att hålla sig till sanningen. Man blir skadad av att plugga filosofi...

På tal om att plugga filosofi. För ett tag sen var jag "privatlärare" åt en person, i filosofi (på högskolenivå). Idag fick jag veta att hon klarade tentan (jag tvivlade aldrig, det gjorde dock hon). Känns tryggt inför framtiden att jag kan lära ut tillräckligt bra för att någon ska klara högskolenivå. Att så småningom lära ut till elever på gymnasiet borde inte vara några som helst problem. Skönt att vissa saker i alla fall går som de ska!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar