onsdag 5 maj 2010

Inget tjafs!

Dagens kanske mest uppseendeväckande rubrik måste väl ändå vara "Dog av hjärtattack – varnades för filmning", från Aftonbladets hemsida. I korthet är det alltså en spelare i en kroatisk amatörliga som fick hjärtattack, och "dog på fläcken", som fick gult kort för filmning. Hårda domare! Kanske något vi svenskar borde ta till oss? Vi borde kanske bli lite hårdare, och inte bara vad gäller att dela ut gula kort i fotboll. Jag gillar av princip inte Aftonbladet, men läs gärna artikeln här.

På tal om hårdhet så såg jag idag en man, av uniformen att döma militär, som var "hård". Hans fru (nu gissar jag bara, de var för långt borta för att jag skulle kunna avgöra om hon hade en ring på fingret) och två söner väntade på honom vid busshållplatsen. När han klev av bussen så sprang hans ena son fram, självklart överlycklig över att få träffa sin pappa, för att krama om honom. Pappan (men kanske framförallt militären) vände sig dock lite obekvämt bort, det var ju nämligen så att han pratade i telefon. Självklart är det ju viktigare att prata i telefon än att ge sin son en kram... Eller? Och folk undrar varför jag är misantrop...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar